Szymon Mierzwa jest ekspertem od marketingu online. Na co dzień pomaga swoim klientom budować dochodowe marki osobiste oraz tworzyć i sprzedawać kursy online, jak i inne produkty cyfrowe. Współpracował m.in. z Maciejem Orłosiem. Prowadził szkolenia dla kadry zatrudnianej przez Ceneo, Polsat, Apart czy RMF FM. Swoją wiedzą dzielił się również ze studentami Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Jest współautorem Biblii Social Media. Szymon ma też dużo doświadczeń jako twórca. Prowadzi Personal Brand Academy oraz jest autorem kursu „Marka osobista na Instagramie”, dzięki któremu wygenerował już ponad 1 000 000 złotych przychodu. Cennym narzędziem w pracy Szymona jest m.in. Web To Learn. W samym 2021 roku poprzez platformę udało mu się zarobić 850 000 złotych.
Marka osobista to silny i spójny wizerunek, który pozwala budować relacje z odpowiednią grupą odbiorców i osiągnąć satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Współcześnie jest to również jedno z kluczowych narzędzi promowania własnego biznesu w świecie online. Markę osobistą tworzy się przez spójne, zróżnicowane i celowe zabiegi w mediach społecznościowych, takie jak kampanie promocyjne, kreowanie wartościowych treści czy skutecznych reklam.
Jak podkreśla Szymon dzisiaj marka osobista to podstawa, by zostać zauważonym i zarabiać w mediach społecznościowych. Pełni ona funkcję swoistej wizytówki, która pozwala naszym odbiorcom zorientować się, czym tak naprawdę się zajmujemy, z kim współpracujemy czy też co udostępniamy. Dzięki marce kolejne osoby polecają nas też sobie wzajemnie.
Marki osobistej nie muszą jednak tworzyć wszyscy, którzy chcą odnieść sukces. Szymon sam zauważa, że niektóre produkty cyfrowe – na przykład wybrane szkolenia z zakresu prawa czy psychologii – mogą zyskać dużą popularność bez marki osobistej, o ile jednak są wysokiej jakości i odpowiadają na wyraźną potrzebę rynku. To jednak swoiste wyjątki od reguły. Jest bowiem wiele branż, jak na przykład social media, w których szanse na dobrą sprzedaż bez porządnej marki osobistej, będą nikłe.
Zdaniem Szymona o budowaniu własnej marki osobistej powinni pomyśleć na pewno:
Bardzo często mylnie zakłada się, że budowanie własnego wizerunku w sieci sprowadza się przede wszystkim to publikowania postów o różnej treści. Zdaniem Szymona to jedne z najpowszechniej popełnianych błędów. Podstawą marki osobistej są bowiem nie regularne wpisy, lecz przemyślane produkty. Swoje działania powinniśmy zatem zacząć od dogłębnej analizy tego, co chcielibyśmy sprzedawać lub jakiego typu usługi oferować innym. Warto określić też, jak zbudujemy naszą drabinę produktów, czyli zdecydować, co będzie naszym produktem głównym, a co dodatkowym i niejako kolejny stopniem w drodze do sprzedaży tego pierwszego.
Social media codziennie zalewane są nowymi treściami merytorycznymi i darmową wiedzą, której przeciętny odbiorca nie jest wstanie przetworzyć. Dlatego, wbrew opinii niektórych ekspertów, Szymon nie popiera udostępniania kolejnych darmowych kawałków wiedzy tylko po to, by ktoś mógł je pobrać i zapisać się na listę naszych subskrybentów. Sens ma to tylko wtedy, gdy takie działania są częścią dobrze przemyślanego lejka zakupowego i wciągają naszych odbiorców na ścieżkę zakupową. Markę osobistą buduje bowiem nasz produkt i wizerunek, który kreujemy, a każdy udostępniany przez nas materiał powinien mieć konkretny cel – prowadzić do sklepu czy przekierowywać na naszą stronę sprzedażową.
Nasza marka osobista – jak uważa Szymon – jest w gruncie jednym z narzędzi w budowaniu naszego komercyjnego sukcesu. Nie zda się jednak na nic, jeśli nie zaakceptujemy faktu sprzedaży i nie odważymy się na nią. Wielu osobom udaje się stworzyć wysokiej jakości produkty oraz zgromadzić wokół siebie liczną i zaangażowaną społeczność, jednak z jakichś przyczyn nie mogą one zdobyć się na zachęcenie innych do zakupu.
Zajrzyj na strony Szymona Mierzwy
Kulturoznawca, podróżnik, przewodnik i wykładowca. Pochodzi z Kaszub, ale pomieszkiwał też z tajskimi rybakami oraz tubylcami w ekwadorskiej części Amazonii. Serce pozostawił jednak w Grecji i to właśnie mieszkańcy, kultura i język tego kraju są mu szczególnie bliskie. Głód świata i nowych doświadczeń zaspokaja także w rzeczywistości online i branży kursów internetowych, dzięki której może łączyć pracę i pasję. Aktualnie przygotowuje własne szkolenia online oraz katalog produktów cyfrowych. Kolejne przystanki swojej wirtualnej wędrówki opisuje na blogu Web To Learn.
Webinar poprowadzi: