Facebook wprowadza nowe zasady dotyczące reklam. Sprawdź, co się zmieni
- Michał Lidzbarski
- 5 minut czytania
- Michał Lidzbarski
- 4 minuty czytania
Przypuszczam, że tak jak ja kochasz marketing i na pewno doskonale zdajesz też sobie sprawę z możliwości, jakie w biznesie online stwarza Facebook. Ta dynamiczna platforma społecznościowa o ogromnym potencjale wciąż jednak ewoluuje. 21 czerwca 2023 roku włodarze Facebooka zdecydowali się na kolejne zmiany. Tym razem dotyczą one kampanii reklamowych. Bardzo prawdopodobne jest, że nowe zasady wpłyną także na działania, które podejmujesz w sieci, promując produkty własne lub te należące do Twoich klientów.
Co zatem nowego w świecie reklam Facebooka? Już wyjaśniam!
Beneficjent i płatnik – nowe role w grze reklamowej
Facebook wprowadza nową zasadę – dla każdej nowej lub edytowanej reklamy skierowanej do odbiorców w Unii Europejskiej musimy teraz podać informacje o „Beneficjencie” oraz „Płatniku”. To oznacza, że należy jasno wskazać, kto korzysta z reklamy (Beneficjent), jak i kto za nią płaci (Płatnik), jeśli jest to inna osoba lub organizacja.
Tak, rzeczywiście, te zmiany oznaczają dla nas trochę więcej biurokracji. Kto z nas nie lubi jednak wyzwań?
Co się stanie, jeśli nie podasz informacji o beneficjencie i płatniku?
Tutaj jest haczyk. Jeżeli nie dodamy tych informacji, nie będziemy mogli publikować ani wyświetlać żadnych nowych, zduplikowanych lub edytowanych reklam z określonym targetowaniem. Dotyczy to wszystkich platform używanych do tworzenia reklam, w tym API do Marketingu. Dodanie beneficjenta i płatnika było opcjonalne od 5 czerwca 2023, a od 21 czerwca 2023 jest już obowiązkowe.
Jak dodać informacje o beneficjencie i płatniku?
Facebook, jak zawsze, ułatwia nam życie. Opcje dodania beneficjenta i płatnika znajdują się w ustawieniach reklamy. Jeżeli potrzebujesz szczegółowego przewodnika, odwiedź Meta Business Help Center – mają tam wszystko, czego potrzebujesz.
Zmiany, zmiany, zmiany – to jest nasz świat
Wiem, że dla niektórych z nas te nowe zasady mogą wydawać się nieco przytłaczające. Pamiętajmy jednak, że przystosowanie się do nich to nie tylko kwestia zgodności z prawem, ale również sposobność, aby zwiększyć zaufanie wśród klientów. Czas więc wziąć to na klatę i dostosować się. Po prostu, kolejny dzień w życiu marketera internetowego, któremu wciąż zależy, by tworzyć niesamowite kampanie reklamowe.
Zmiany, choć niekiedy trudne, często prowadzą do nowych możliwości. Bądźmy więc elastyczni i wykorzystujmy tę nową sytuację na naszą korzyść. Kto wie, może odkryjemy nowe sposoby na skuteczne dotarcie do naszych klientów?
Czekam na Wasze komentarze i pytania. Przede wszystkim zaś – życzę powodzenia w dostosowywaniu się do nowych zasad!
O autorze
Michał Lidzbarski
Od 7 lat z sukcesem pomaga nauczycielom, twórcom internetowym, trenerom, coachom i wykładowcom tworzyć i sprzedawać produkty cyfrowe. Wydał kilkanaście autorskich kursów online i jest współautorem 4 książek. Przeprowadził ponad 50 własnych webinarów sprzedażowych z konwersją sprzedaży na poziomie około 10%. Sprzedał ponad 2000 dostępów do swoich autorskich kursów online. Jest pomysłodawcą i współwłaścicielem Web To Learn – wiodącej w Polsce platformy do tworzenia i sprzedaży kursów online, webinarów i e-booków. Poprzez to narzędzie twórcy internetowi wygenerowali już ponad 123 000 000 zł przychodu i obsługują około 480 000 użytkowników.