Strona główna » Blog » Analiza ruchu i śledzenie
W celu dodania danych informacji, przejdź z poziomu Panel Administracyjny do narzędzia Konfiguracja Platformy. Następnie wybierz Analiza ruchu i śledzenie:
Google TAG Manager służy do korzystania z różnych własnych skryptów: JavaScript / HTML lub zintegrowanych w jego ramach serwisów np. Google Analytics czy Hotjar.
Możesz dzięki temu dodać na swojej stronie np.: live chaty, boty czy kody analityczne.
Wejdź na https://tagmanager.google.com aby stworzyć swój własny kod i podaj tutaj Identyfikator tego Kontenera.
Pamiętaj, że muszą to być RÓŻNE IDENTYFIKATORY, nie mogą sie powtarzać w poniższych sekcjach!
Wypełnij dane w celu poprawnego połączenia:
Następnie zaznacz checkbox, jeśli chcesz zastosować dany kod globalnie, tj. do wszystkich szybkich sprzedaży, wszystkich podstron. Możesz także indywidualnie wypełnić w danej szybkiej sprzedaży oddzielnie daną informację. O tym jak to zrobić w instrukcji o Szybkich sprzedażach.
W celu zapisania zmian zjedź na dół i naciśnij przycisk
Google Analytics jest znanym narzędziem Google służącym do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Jest to darmowe narzędzie, które pozwala na analizę większej ilości danych niż te udostępniane za pomocą Ads.
Jeśli nie skonfigurowałeś Google Analytics w powyższym Google TAG Managerze to poniżej możesz je wprowadzić. Jest ono używane globalnie we wszystkich podstronach, szybkich sprzedażach oraz w panelu użytkownika
W celu zapisania zmian zjedź na dół i naciśnij przycisk
Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga zmierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie.
Facebook Pixel – wyłapujemy w nim zdarzenia takie jak Ukończenie rejestracji, Kontakt, Dodaj do koszyka, Zainicjowanie przejścia do kasy, Purchase (zakup) – listę oraz dokładny opis zdarzeń jakie oferuje Facebook Piksel można znaleźć KLIKAJĄC TUTAJ.
Warto nadmienić, że FB Pixel jest blokowany przez wszelkiego rodzaju programy, które służą do blokowania reklam np. Adblock. – w takim przypadku pixel nie wykryje użytkownika.
W tym punkcie dodajesz Identyfikator Piksela, oraz informację czy ma być on zastosowany globalnie.
W celu zapisania zmian zjedź na dół i naciśnij przycisk
Jeśli posiadasz jakąś kampanię/reklamę lub chcesz prowadzić analizę ruchu internetową np.: na FB, która kieruje użytkowników do Twojej domeny spoza platformy Web To Learn, a masz tam wygenerowany link UTM oraz np. link do Szybkiej Sprzedaży z platformy Web To Learn i chciałbyś wiedzieć w platformie skąd został pozyskany ten użytkownik to musisz wkleić poniższy kod gdzieś w sekcji . Skopiuj dany kod, który pojawia Ci się poniżej i wklej go na swojej własnej stronie.