Strona główna » Blog » Zarządzanie lekcjami
W celu dodania nowej lekcji w szkoleniu przejdź z poziomu Panel Administracyjny do narzędzia Moje Produkty. Następnie wybierz Szkolenia / Kursy:
Wyświetli się lista stworzonych kategorii szkoleń. Wybierz kategorię w której chcesz dodać szkolenie, naciskając w nazwę np.”E-booki” kategorii:
Zostaniesz przekierowany do listy szkoleń, które znajdują się w wybranej kategorii.
Wybierz szkolenie do którego chcesz dodać lekcję, naciskając w nazwę szkolenia (tak samo jak w sytuacji dodawania we wcześniejszym kroku, szkolenia w odpowiedniej kategorii) .
Wyświetli się panel zarządzania lekcjami:
W celu dodania nowej lekcji naciśnij przycisk:
.
Zostaniesz przekierowany do nowego okna dodawania lekcji. Należy przejść 6 kroków, aby prawidłowo dodać lekcję.
W pierwszej sekcji Informacje podstawowe uzupełnij następujące informacje takie jak:
Więcej informacji na temat modułów znajdziesz w tym artykule.
Po wprowadzeniu powyższych ustawień przejdź do kolejnej sekcji Zawartość lekcji.
W tej sekcji możesz dodać swoje nagranie video, mp3 lub tekst szkolenia. Wybierz odpowiedni dla siebie format szkolenia. Do wyboru masz Video, Audio lub Tekstowy/PDF:
Pliku typu video/audio mogą być wgrane na nasz serwer. W tym przypadku naciśnij przycisk:
Następnie wyświetli się pole:
Aby dodać plik, naciśnij przycisk:
Wybierz dany plik ze swojego komputera. Po chwili zobaczysz swój plik w polu jak w przykładzie poniżej:
W następnym kroku naciśnij przycisk:
Po prawidłowym wysłaniu na nasz serwer daj plikowi jeszcze chwilę na prze-renderowanie się.
Jeżeli Twoje pliki Video lub Audio znajdują się już na zewnętrznych serwerach (np.: YouTube), to możesz dodać je do lekcji za pomocą ID / linku. Masz możliwość dodania nagrań w sposób:
Pamiętaj, żeby film nie był ustawiony jako prywatny, ponieważ nie wyświetli się!
Możesz także w tej sekcji dodać opis lekcji lub też jeżeli lekcja jest w wersji tekstowej możesz wpisać treść lekcji tutaj. W tym miejscu możesz również wstawić IFRAME/ H5P:
Następnie wybierz czy opis ma się wyświetlać nad czy pod filmem:
Ostatnią częścią, którą możesz włączyć w danej sekcji to informacje o:
Pamiętaj, żeby blok ten w lekcji się pojawił musisz zaznaczyć opcję TAK w polu: “Czy blok Szczegóły lekcji (nazwa lekcji, czas trwania, data utworzenia, autor, poziom wiedzy) ma być widoczny dla użytkownika pod treścią lekcji?”
Po wprowadzeniu powyższych ustawień przejdź do kolejnej sekcji Ustawienia płatności.
W tej sekcji wybierz, czy lekcja ma być dodatkowo płatna. Jest to dodatkowa funkcja, która umożliwia dosprzedaż lekcji w kursie, który został zaktualizowany o nowe lekcje, których wcześniej nie przewidziałeś. Jest to forma DODATKOWA czyli możesz sprzedać osobom, które mają dostęp do tej sekcji ale bez tej lekcji. Jeżeli zaznaczysz, żeby było płatne pojawią się informacje dotyczące ceny danej lekcji, na ile miesięcy ma być przyznawany dostęp, przez jaką metodę płatności ma być płatne dane szkolenie. UWAGA – w tym miejscu możesz wybrać tylko jedną metodę płatności za kurs/szkolenie. Oraz uzupełnij informacje o wystawianiu i wysyłce faktur. Możesz również zastosować płatność przez szybką sprzedaż, wtedy pozostałych pól nie trzeba uzupełniać.
W tej sekcji możesz dodać adres URL, na który chcesz przekierować osobę, która zakupiła Twoją lekcję, np.: Strona podziękowania za zakup:
W tym miejscu możesz również:
Opcja ta dopiero pojawia się po zapisaniu zmian i edycji szkolenia/kursu.
W tej sekcji masz możliwość dodania miniatury lekcji.
Po dodaniu miniatury będzie ona wyświetlać się, jako miniatura tej konkretnej lekcji użytkownikowi. Dodanie miniatury podnosi atrakcyjność kursu.
Parametry miniatury:
Wymiar: 1122×630 px;
Format pliku: png, jpg, gif, bmp.
Rozmiar pliku: 10 mb
W tej sekcji możesz dodać pliki swojej lekcji, oraz zaznaczyć czy pliki mogą być pobierane. Opcja dodawania nowych plików jest dostępna dopiero po zapisaniu danej lekcji:
Po zapisaniu stworzonej lekcji zostaniesz przeniesiony do rozpiski wszystkich lekcji w danym module
W celu edycji wybranej lekcji naciśnij przycisk:
Znajduje się on w panelu zarządzania lekcjami
Zostaniesz przekierowany do panelu edycji lekcji:
Wszystkie ustawienia, które możesz zmieniać w edycji lekcji zostały opisane w tej instrukcji w punkcie 1 Dodawanie nowej lekcji w szkoleniu.
Pamiętaj, aby zapisać wprowadzone ustawienia. Służą do tego 2 przyciski:
Zapisanie zmian oraz możliwość dalszej edycji lekcji:
Zapisanie zmian oraz wyjście z edycji wybranej lekcji:
W celu duplikowania lekcji naciśnij przycisk:
Powielona lekcja pojawi się jako nieaktywna poniżej:
W celu usunięcia lekcji naciśnij przycisk: