Strona główna » Blog » Ustawienia księgowości
W celu ustawienia własnych danych oraz uruchomienia systemu księgowego przejdź z poziomu Panel Administracyjny do narzędzia Moja Księgowość. Następnie wybierz Ustawienia Księgowości:
W celu włączenia księgowości na swojej platformie wybierz opcję Tak w polu Włączona księgowość?:
Na Platformie WebToLearn masz możliwość wyboru 3 systemów księgowości:
Nasz (WebToLearn.pl) – wybierz go, jeżeli nie posiadasz swojego systemu ksiegowości;
Wybierz z sekcji “System Księgowości” dany system:
Nasz WebToLearn.pl
W tej opcji nie musisz nic więcej łączyć z platformą, nie podajesz żadnych dodatkowych kodów API w celu połączenia z platformą.
Fakturownia.pl
Po wyborze fakturownia.pl będziesz musiał wybrać następujące opcje:
Numeracja dokumentów – wybierz czy ma być zgodna z numeracją systemu, którą posiadasz w fakturownia.pl, czy ma być osobna/indywidualna (skonfigurowana poniżej)?
Następne dane, które trzeba dodać to:
[Fakturownia.pl] Kod autoryzacyjny API (Token z prefiksem)
Kod autoryzacyjny API znajdziesz na swoim koncie w fakturownia.pl. Przejdź do Ustawienia, następnie wybierz Ustawienia konta:
Po naciśnięciu zostaniesz przeniesiony do kreatora nowego tokenu. Pamiętaj o wybraniu opcji Token z prefiksem
Możesz także dodać opis, żeby móc rozróżnić do czego dany token jest wykorzystywany.
Po zapisaniu opcji. Token pojawi się wśród innych tokenów
Skopiuj go i dodaj do platformy.
W ustawieniach konta wybierz opcję Integracja i znajdź ustawienia: Kod autoryzacyjny API lub Ustawienia. W polu API na Fakturownia.pl znajdziesz kod autoryzacyjny API.
WAŻNE! Musi to być „Token z prefiksem”
Po dodaniu Tokenu z prefiksem przetestuj połączenie z fakturownia.pl naciskając:
[Fakturownia.pl] ID działu (opcjonalnie)
ID działu znajdziesz na swoim koncie fakturownia.pl. Przejdź do Ustawienia, następnie wybierz Dane Firmy na Fakturownia.pl. Po kliknięciu w dany dział w pasku adresu przeglądarki ukaże się przykładowy adres url:https://biuro555.fakturownia.pl/departments/338711/edit – należy tutaj wpisać tę POGRUBIONĄ liczbę (ID). Jeżeli nie wypełnisz tego pola to po prostu będzie użyty domyślny dział z ustawień fakturowni.
Jeżeli chcesz zarejestrować się w systemie fakturownia.pl możesz skorzystać z naszego linka referencyjnego dzięki któremu dostajesz 20% zniżki – Kliknij tutaj i załóż konto
InFakt.pl
Aby ustawić na platformie system księgowy InFakt.pl należy zintegrować swoje konto InFakt z platformą WebToLearn. W tym celu należy wprowadzić klucz API w ustawieniach księgowości:
[InFakt.pl] Wygenerowany klucz API:
Klucz API znajdziesz na swoim koncie w InFakt.pl. Zaloguj się na swoim koncie InFakt.pl i przejdź do Ustawienia. Następnie wybierz Inne opcje, tam znajdziesz opcję: API. Jeżeli nie znajdziesz klucza API, koniecznie będzie wygenerowanie swojego klucza API.
Aby utworzyć nowy kod API należy zalogować się do InFakt.pl, następnie przejść w Ustawienia -> Inne opcje -> Api. Tam możesz zarządzać już istniejącymi kodami API lub generować nowe
Skopiuj klucz API z InFakt.pl i wklej go do pola [InFakt.pl] Wygenerowany klucz API w ustawieniach księgowości na Twojej platformie w WebToLearn.
Po dodaniu klucza przetestuj połączenie z InFakt.pl.pl naciskając:
Wybierz podstawę zwolnienia VAT (jeśli Ciebie to nie dotyczy to możesz to ominąć!)
Zakładając konto w InFakt.pl z naszego linku otrzymujesz 10% zniżki – Kliknij tutaj i załóż konto
Miej na uwadze, że system InFakt nie oferuje wystawiania PARAGONÓW, dlatego jeśli je włączysz to będą się one generować wewnątrz systemu WebToLearn.
Domyślny kod GTU na fakturach (potrzebne do generowania nowego JPK VAT). Jeśli sprzedajesz szkolenia to Twoim kodem na 99% jest GTU_12.
Kod możesz zmienić w tym miejscu:
W tej części dodaj procent podatku VAT dla Twojego kraju w którym sprzedajesz kurs:
Domyślnie zaznaczone jest 23%, zmień daną stawkę, jeżeli jest ona inna.
W tej sekcji dodaj procent podatku VAT dla zagranicy:
Wybierz czy dokumenty księgowe mają się wystawiać oraz wysyłać. W momencie kiedy zaznaczysz TAK, faktura będzie automatycznie wystawiana po zakupie klientowi oraz system automatycznie ją wyśle do użytkownika na adres podany podczas dokonywania zakupu
Pamiętaj, że jeżeli wybrałeś inny system księgowości niż WebToLearn to musisz wypełnić poniższe dane takimi samymi jakie masz w danym systemie księgowości np.: na fakturownia.pl. W innym przypadku mogą nie generować się faktury.
W tym miejscu uzupełnij dane Twojej firmy, które mają być umieszczone na dokumentach księgowych:
Uzupełnij tę informację w celu spersonalizowania maila, który ma być wysłany do klienta z dokumentem.
W celu zapisania danych naciśnij: